Kraków er en af Centraleuropas juveler; med en historie, der strækker sig tilbage til det 10. århundrede. Det er også den bedst bevarede by i Polen, hvor den gamle bymidte undslap den ødelæggelse, som resten af landet blev ramt af under anden verdenskrig. Byen er fyldt med atmosfære, med smalle brostensbelagte gader der stråler ud fra den imponerende markedsplads fra det 13. århundrede. Her venter middelalderlige huse og paladser fra det 18. og 19. århundrede og bag mange døre venter en pakket og livlig bar. Men mere end noget andet er kulturen vigtig, fra det kongelige slot og den gotiske katedral, som dominerer byen til synagogerne fra det 16. århundrede i det jødiske kvarter, berømt fra Schindlers liste, til Leonardo da Vinci’s dame fra det 15. århundrede i en af de mange museer. Med alt fra shopping til sightseeing har Kraków en bred vifte af dagtidsaktiviteter. Hovedattraktionerne i denne by er dens historiske attraktioner og dens arkitektur fra den gamle verden. Historieinteresserede vil sætte pris på at se flyene der vises på det polske luftfartsmuseum, og opleve lokaliteter tilknyttet andren verdenskrig som for eksempel Oskar Schindlers fabrik og Auschwitz-Birkenau’s mindesmærke og museum, mens arkitekturentusiaster vil elske at se på Wawel katedralen og St. Mary’s Basilika.
Gennem vores pålidelige partnere giver vi gode tilbud og konkurrencedygtige priser på al biludlejning i Kraków. Med Auto Europe kan du regne med over 60 års erfaring i biludlejningsindustrien, sammen med et prisvindende kundeserviceteam, der er tilgængeligt når du har brug for dem. Vores sektion med biludlejningsanmeldelser for Kraków indeholder kommentarer fra tidligere kunder, der har lejet en bil gennem os i byen eller i Kraków lufthavn. Fra deres erfaringer får du en større forståelse af, hvad du kan forvente.
" Had difficulty in finding the rental cars desks, met a very helpful and friendly person, that coincidentally was from Alamo. He escorted me to the desk, handled my voucher and followed me to the car, all at the same time, as we were exchanging experiences in historic motor racing, just like meeting a friend "
" The nicest transaction ever "
God valuta for pengene: 10 Effektiviteten ved skranken: 10 Håndtering ved aflevering: 10 Køretøjets tilstand: 10
" Nem bestilling. Overvejede at fbestille bilen 7 dage før ankomst. Dette meget meget svært at gennemskue hvordan man gør. Skal åbenbart sende mail eller ringe til dem. "
" Utilfreds medarbejder ved afhentning, da jeg afviste tilkøb af forsikringer til 300kr pr dag! Jeg har betalt 370 kroner for 1 dags leje INKL. forsikring gennem autoeurope. Medarbejderen fortæller så at jeg skal aflevere bilen vasket i vaskehal OG rengjort indvendigt da jeg afviser tilkøb af meget dyr forsikring. "
God valuta for pengene: 10 Effektiviteten ved skranken: 5 Håndtering ved aflevering: 10 Køretøjets tilstand: 10
" Meget god service "
" Meget god service "
God valuta for pengene: 10 Effektiviteten ved skranken: 10 Håndtering ved aflevering: 10 Køretøjets tilstand: 10
" Nothing. "
" I had booked a BMW m5 or similar. Got a Volvo XC60. A very nice car but not similar in my eyes. My son was discapointed. "
God valuta for pengene: 8 Effektiviteten ved skranken: 10 Håndtering ved aflevering: 10 Køretøjets tilstand: 10
" I oplyser at Carwiz har kontor i lufthavnen. Det har de ikke, og jeg måtte rende rundt og lede efter det. Det er ikke fedt at skulle starte sin ferie med at ringe til et polsk telefonnummer. Det er også mærkeligt at vi så bliver hentet i den bil vi har lejet, og skal masse en ekstra person ind i bilen. Desuden undrer det mig at I henviser til et kontor som lukker kl. 21.00 og jeg har skrevet at mit fly lander 21.00. Det medførte jo at jeg skulle betale 123 plz i straf. De penge ville være rare at få refunderet! Man kan ikke se hvornår de forskellige kontorer lukker før efter man har booket og er blevet narret! "
" I oplyser at Carwiz har kontor i lufthavnen. Det har de ikke, og jeg måtte rende rundt og lede efter det. Det er ikke fedt at skulle starte sin ferie med at ringe til et polsk telefonnummer. Det er også mærkeligt at vi så bliver hentet i den bil vi har lejet, og skal masse en ekstra person ind i bilen. Desuden undrer det mig at I henviser til et kontor som lukker kl. 21.00 og jeg har skrevet at mit fly lander 21.00. Det medførte jo at jeg skulle betale 123 zloty i straf. Man kan ikke se hvornår de forskellige kontorer lukker før efter man har booket og er blevet narret! "
God valuta for pengene: 5 Effektiviteten ved skranken: 2 Håndtering ved aflevering: 6 Køretøjets tilstand: 9
" Ok "
" Ok "
God valuta for pengene: 10 Effektiviteten ved skranken: 10 Håndtering ved aflevering: 10 Køretøjets tilstand: 10
" Jeg vil ikke Jeres mangel på servise til mine kunder med hensyn til Jeres partner i Polen. I velkommen til at kontakte mig hvis I ønsker flere informationer "
" Elendig service ved ankomst . Kontor var lukket kl. 18.30 selv om der stå at kontor er åbent til kl. 20. Efter flere opringer til kontors tel. nr. lykkes det at få bilen med 2 timers forsinkelse. Fly fra CPH var forsinket ca. 2 timer derfor kunne jeg ikke afhente bilen kl. 16.30 medarbejder var orienteret fik jeg at vide via telefon men de kunne ikke vente eller sende en anden . Jeg har skrevet klage for over en uge siden til Kaizen kontor i Polen indtil dato ingen svar på min mail -- "
God valuta for pengene: 1 Effektiviteten ved skranken: 1 Håndtering ved aflevering: 1 Køretøjets tilstand: 10
" God behandling hele vejen igennem. Enkel afhentning og aflevering og god service. "
" Helt igennem en god oplevelse. "
God valuta for pengene: 10 Effektiviteten ved skranken: 10 Håndtering ved aflevering: 10 Køretøjets tilstand: 10
" Grunden til den lave karakter er absolut kun begrundet af vores oplevelse med autoeurope på vores rejse i Krakow. Tilbage i maj 2017, da vi lejede en Ford Mustang igennem AutoEurope - da vi var i USA ville karakteren være uden tvivl 10. Der var INGEN problemer. Men i Krakow kunne de ikke tage et depositum, da vi havde dankort - ville koste os 1800 kroner, blot i depositum som vi aldrig fik tilbage. Det er uhørt, at vi ikke havde andre muligheder - og i lejebetingelserne stod der blot: "nogle udlejningssteder modtager ikke alle slags kort", hvilket absolut må fremgå tidligere. Vi endte med at betale næsten det samme for at leje en Ford Mustang i 2 uger, som en trist Toyota Yaris i en uge. Vi vil helt klart genoverveje om vi endnu engang tør at stole på AutoEurope. En eller anden form for kundeservice er bare vigtigt nu om dage. "
" Super uprofessionel betjening ved afhentning af bil i Krakow lufthavn. Meget arrogant medarbejder, som absolut ikke var kundeorienteret. Ville i starten udleverer os en autostol til et barn fra 0-12 måneder, og vores pige er snart 2 år og vejer dobbelt så meget som den lille autostol var tilladt til. I starten var den anden autostol (som vi havde bestilt) "in a bad shape", men efter vi afslog den lille begyndte manden at skrue i den dårlige autostol - så vi kunne få den. Den var virkelig in bad shape, lugtede kraftigt at mug og urin - og tror absolut ikke den var sikkerhedsgodkendt. Det andet problem, som egentlig var lige så slemt var at danske Dankort ikke kan bruges til at stille et depositum - hvilket gjorde at billejen steg fra 1300 til 3000. Så vores depositum pga. vi ikke havde andet end dankort var faktisk dyrere end selve billejen!!! Selve afleveringen af billejen var overraskende det eneste uproblematiske ved selve processen. Måske blot fordi, at vi skulle smide en nøgle i en boks. Det kunne næsten ikke gå galt. "
God valuta for pengene: 3 Effektiviteten ved skranken: 1 Håndtering ved aflevering: 10 Køretøjets tilstand: 7
" Rigtig god bil men besværligt at afhente bilen "
" Besværligt at få bilen og at aflevere "
God valuta for pengene: 7 Effektiviteten ved skranken: 5 Håndtering ved aflevering: 8 Køretøjets tilstand: 10
" Det gik fint, servicen var fin og bilen var fin. "
" Det gik fint, servicen var fin og bilen var fin. "
God valuta for pengene: 9 Effektiviteten ved skranken: 8 Håndtering ved aflevering: 9 Køretøjets tilstand: 8
" Billejen hos global i Krakow var en positiv oplevelse. Det gik nemt og hurtigt. Personalet var venlige. Det samme da vi skulle aflevere bilen. Her stod en medarbejder på p-pladsen og tog imod. "
" Helpdesk extremely supportiv, and helping us through all our challenges with the local agent. "
" Not to be trusted army all. Should stay with small cars. "
" For lang ventetid ved ankomst, jeg måtte ringe til kontoret, så vente på at blive hentet. Ved afleveringen blev jeg ringet op, det var fint, jeg fortalte hvad tid jeg ville ankomme, så skulle jeg bare ring når jeg var der, ringet som aftalt men der blev ikke svaret, og da der endeligt blev svaret var personen ude og hente andre kunder, så jeg måtte vendte i lang tid, personen havde ikke helt check på afleveringen så det tog også lang tid "
" Jeg sender en klage over GLOBAL "
" De skal ikke være med i jeres udbud de er total ubrugelig "