Auto Europe bestræber sig på at give samtlige kunder en exceptionel kundeservice på alle måder. At gøre din biludlejning så stressfri som mulig og give dig fred i sindet er af allerstørste betydning for os, og én ting vi sigter mod at opnå på daglig basis. Vores engagement i at formidle up-to-date information er, hvad vores kunder vender tilbage for igen og igen. Vi står altid klar til at hjælpe, hvad end det gælder bookingprocessen, afhentning og depositum eller løsninger af eventuelle problemer.
Vores FAQs side er en samling af de mest stillede spørgsmål. Vælg blot dit emne for at finde ud af mere. Selv om mange af dine spørgsmål kan besvares her, så tøv ikke med at kontakte os, hvis du har brug for yderligere afklaring eller ikke kan finde svar på dit spørgsmål. Vi kan kontaktes mandag til søndag, året rundt.
Vores reservationsagenter er tilgængelige for at hjælpe dig med at finde det bedste biludlejningstilbud til din rejse. Vi tilbyder ikke kun den bedste prisgaranti, men også exceptionelle løbende kampagner. Hvorfor ikke lade en af vores reservationsagenter fjerne stressen ved at leje en bil? Du skal blot informere os om, hvad dine rejsekrav, behov og forventninger er, og vi vil informere dig om, hvad dine bedste muligheder er.
Auto Europe formidler biludlejning og da vi gennem forhandlinger får ekstra rabatter og særlige priser med de lokale biludlejningsfirmaer, kan vi give dig de bedste tilbud fra store firmaer som Hertz, Avis og Europcar. Derudover er Auto Europe et uafhængigt firma, som ikke arbejder for en bestemt udlejer. Navnet og kontaktinformation på det valgte biludlejningsfirma vil være beskrevet på din voucher/reservationsbrekræftelse.
Auto Europe opkræver ikke noget afbestillingsgebyr såfremt Auto Europe er blevet informeret om det senest 48 timer før afhentningstidspunktet. Auto Europe opkræver heller ikke nogle gebyrer for, hvis man gerne vil ændre ens reservation, helt op til 48 timer før afhentningstidspunktet, dog skal kunden betale forskellen mellem den pris, de betalte, da de lavede reservationen og aktuelle pris, når man vil lave ændringen. Ingen refundering er dermed mulig, hvis man afbestiller ens reservation, når der er mindre end 48 timer til afhentningstidspunktet, og hvis man gerne vil afbestille ens reservation efter afhentningstidspunktet. Auto Europe refunderer heller ikke kunden, hvis kunden møder op uden et gyldigt kørekort. Auto Europe refunderer dermed heller ikke kunden, hvis kunden møder op med et ikke accepteret kreditkort ved skranken eller med et kreditkort uden nok kredit til depositummet. Auto Europe refunderer heller ikke ubenyttede dage, hvis kunden ikke møder op, møder op 2 timer for sent uden at kontakte Auto Europe eller hvis kunden afleverer bilen for tidligt.
Ja, man kan ringe til os på +45 78 75 53 06.
Hos Auto Europe kan du betale med Visa, Mastercard og American Express.
Da Auto Europe fungerer som formidlingsbureau, er vi ikke i stand til at udstede en faktura med moms. Skal du bruge en faktura med moms, anbefaler vi dig at du kontakter udlejningsfirmaet.
Et kreditkort udstedt i førerens navn er krævet til at blokere et depositum for biludlejningen. Kreditkortet skal derfor have kredit nok til at blokere et depositum, som normalt indeholder som minimum: selvrisiko + moms + brændstof. Hvis føreren ikke har et kreditkort til rådighed, kan føreren ikke leje en bil fra leverandøren.
Vær venligst opmærksom på hvis det lokale biludlejningsfirma tager en betaling fra dit kreditkort uden varsel. Almindelige årsager til gebyrer omfatter blandt andet tank opfyldning, hvis bilen er blevet returneret med mindre brændstof end det kræves af lejekontrakten, forsinket levering, bøder, administrationsgebyrer eller skader på køretøjet. Hvis du ikke kan forstå, hvorfor du er blevet opkrævet, eller du føler at afgiften er uberettiget, bedes du venligst kontakte Auto Europes kundeservice på dkcs@autoeurope.de eller +45 78 75 53 06.
I tilfælde af skader eller tyveri af udlejningsbilen, vil det lokale biludlejningsfirma opkræve dig for den aftalte selvrisiko. Med tilbagebetalt selvrisiko vil Auto Europe refundere dette beløb, hvis vi modtager de rette dokumenter (kvittering af betaling, politirapport, skadesrapport, osv.). Dette er en tilbagebetaling af selvrisikoen, og ikke en tilbagebetaling af beløb for skader, som selvrisikoen ikke dækker. Derudover vil man heller ikke modtage nogen tilbagebetaling, hvis det fastlås, at skaderne på bilen skyldes uagtsom kørsel af lejeren.
Klik her for mere information omkring 'tilbagebetaling af selvrisiko'.
Når man lejer bil gennem Auto Europe, er forsikringen på udlejningsbilen dækket af det lokale biludlejningsfirma. Dog vil Auto Europe beskrive lejebetingelserne på din voucher.
Vores reservationsafdeling er åben fra mandag til søndag. Ring til os på +45 78 75 53 06, eller book online.
Nogle særlige tjenester og "last minute" reservationer betragtes som "On Request". Dette betyder at billejen skal bekræftes manuelt. Selvom kreditkortinformation er nødvendigt ved en anmodning om disse typer af køretøjer, vil du ikke blive debiteret for billejen, før den bekræftes. Du vil derfor få besked, hvis den valgte billeje er "On Request".
De fleste reservationer med Auto Europe bliver bekræftet indenfor få minutter. Dog anbefaler vi vores kunder til at kontakte os per telefon på +45 78 75 53 06, hvis de vil lave en reservation med afhentning indenfor de næste 48 timer. På den måde kan vi sikre os at hele proceduren går hurtigst muligt.
Vores billejepriser er baseret på en 24-timer periode. Det vil sige, at hvis du reserverer en bil til afhentning klokken 14:00, skal du aflevere den 24 timer senere for kun at betale for en dags leje. Hvis du returnerer udlejningsbilen sent, kan du derfor blive opkrævet for en ekstra dag.
Når du bestiller en bil i en lufthavn, er det vigtigt at du oplyser flyselskabet dit flynummer og dit ankomsttidspunkt, da disse oplysninger ofte er et krav for at bilen kan bekræftes. Skulle dit fly desuden blive forsinket/aflyst, hvilket fører til begrænsninger på tidspunktet for afhentning, vil dette hjælpe dig med ethvert krav om yderligere udgifter mod flyselskabet.
Bemærk dog, at hvis dit fly bliver forsinket/aflyst, skal du stadig kontakte Auto Europe og informere os om forsinkelsen, så vi kan kontakte biludlejningsfirmaet på dine vegne og gøre vores bedste for at hjælpe dig med at løse tingene. Ellers kan biludlejningsfirmaet ikke holde køretøjet ud over det oprindeligt aftalte afhentningstidspunkt. For assistance uden for kontortid, bedes du bruge telefonnummeret nævnt i afsnittet "Support uden for kontortid" på din voucher.
Dette bruges mest ved reservationer i en lufthavn eller ved på en togstation, og betyder at kunden ikke ankommer med fly eller tog, og der derfor ikke er nogen grund til at møde kunden ved terminalen.
Ja, man kan godt lave en reservation i en anden persons navn, men denne person skal have et kreditkort udstedt i hans/hendes eget navn med ved afhentning af udlejningsbilen.
Selve reservationsnummeret er nødvendigt, da en voucher fra Auto Europe indeholder information om den lejede udlejningsbil, pris og andre specifikke detaljer. Kundens voucher sendes per email så snart billejen er bekræftet, men mod anmodning kan den også faxes. Kunden skal derefter underskrive en lejekontrakt med det lokale biludlejningsfirma ved afhentning af udlejningsbilen. Denne lejekontrakt beskriver hvad billeje inkluderer og ekskluderer. Vær derfor sikker på at acceptere tjenester, som du har brug for, og afvise produkter, som du ikke har brug for eller ønsker. Auto Europe kan ikke refundere eventuelle omkostninger, som er godkendt ved afhentning af udlejningsbilen hos det lokale biludlejningsfirma. Bemærk derudover at din voucher ikke er en lejekontrakt.
Auto Europe accepterer ikke bonuspoints fra blandt andet Eurobonus og andre bonusselskaber. Man kan dog spørge det lokale biludlejningsfirma om man kan gøre brug af dem der.
En voucher fra Auto Europe kan sendes til en kunde per fax eller email i en PDF eller HTML format. Find din voucher her og udskriv den. Skulle dette ikke virke, bedes du kontakte os på +45 78 75 53 06.
En af de mange gode ting hos Auto Europe, er at vores priser for biludlejning og ydelser er garanteret til at være de bedste og billigste i branchen. Hvis du finder en billigere udlejningbilen hos en konkurrent, hvor prisen indeholder samme vilkår, bilklasse osv., slår Auto Europe gerne prisen. Udfyld vores form her.
Auto Europe anerkender og værdsætter vigtigheden af ansvarlig brug af personlige oplysninger. Derfor bruger vi kun disse til at kontakte dig med hensyn til eventuelle anmodninger eller bestillinger foretaget med os. Auto Europe vil derfor aldrig sælge eller dele dine personlige oplysninger med en tredjepart.
Datakontrol
Du kan til enhver tid anmode om adgang til dine data samt foretage ændringer eller sletning. Kontakt os venligst på data-protection@autoeurope.de eller send en skriftlig anmodning til følgende adresse:
Auto Europe Deutschland GmbH
Landbergerstrasse 155
80687 München
Tyskland
Auto Europes hjemmeside gør begrænset brug af cookies for bedre at kunne servicere dig. Men, vi ikke gemmer nogen personlige eller kreditkort oplysninger i disse cookies. En cookie indeholder blot id nummer og nogle andre grundlæggende oplysninger om dit besøg (for eksempel, hvilket land du valgte, da du kom til stedet). Du kan slette dine cookies her. Dette vil fjerne Auto Europe cookies fra din webbrowser. Hvis du er i gang med at lave en booking, bedes du færdiggøre denne inden du klikker på dette link, da alt information vil forsvinde og du skal starte forfra for at lave en reservation.
Auto Europe formidler biludlejning og har derfor ikke deres egne biludlejningskontorer på destinationer. Navn, adresse og telefonnummer på det lokale biludlejningsfirma vil stå på din voucher.
Når du henter din udlejningsbil på det lokale biludlejningsfirma, skal du medbringe din Auto Europe voucher, dit kørekort, dit pas og et kreditkort udstedt i dit navn
Selve lejeperioden er baseret på 24 timer og starter præcis på det valgte afhentningstidspunkt, som også står på din voucher.
Når du henter din udlejningsbil, skal du give et depositum for lejen. Dette depositum inkluderer normalt en tank benzin og et forsikringsdepositum. Dermed bliver beløbet blokeret på kreditkortet indtil du afleverer bilen i samme stand.
Et depositum kan kun betales med et internationalt kreditkort udstedt i dit/lejeren/førerens navn. Hævekort eller kontanter accepteres ikke.
Både Auto Europe og det lokale biludlejningsfirma kan kun garantere en bestemt bilkategori og ikke en speciel bil eller bilmærke. Biludlejningsfirmaer har biler fra flere forskellige mærker i samme kategori. Man kan som kunde derfor kun være sikker på at modtage en bil i samme bilklasse og med de samme funktioner, som er blevet bekræftet i reservationen.
Generelt følger biludlejningsfirmaer 4 regler: "Full/Full" betyder at man modtager bilen med en fuld tank og skal returnere den med en en fuld tank. Man vil derfor blive opkrævet hvis dette ikke opfyldes. "Full/Empty A" betyder at man kan vælge at købe en fuld tank fra biludlejningsfirmaet ved afhentning og returnere den tom. "Full/Empty B" betyder at man skal betale det lokale biludlejningsfirma for en fuld tank og returnere bilen med en tom tank. "Half/Half" betyder at man skal returnere udlejningsbilen med den samme mængde brændstof, som bilen havde ved afhentning. Man kan ikke få refunderet ubrugt brændstof.
Har man brug for babysæder, selepuder, tagbøjler eller GPS, skal dette bestilles når udlejningsbilen reserveres. Alt ekstra udstyr skal godkendes og bekræftes af det lokale udlejningsfirma. Alt betaling for ekstraudstyr skal finde sted ved det lokale biludlejningsfirma.
Alle udlejningsbiler har en tredjepartsforsikring med en minimum dækning ifølge den lokale lovgivning. Alle udlejningsbiler inkluderer skadeforsikring (CDW) og tyveriforsikring. Disse forsikringer har normalt en selvrisiko som det lokale biludlejningsfirma vil gøre brug af i tilfælde af beskadigelse eller tyveri af udlejningsbilen.
Ved afhentning af udlejningsbilen, vil det lokale biludlejningsfirma eventuelt tilbyde kunden ekstra forsikring, såsom "Super CDW" (som formindsker selvrisikoen), personforsikring med mere. Du kan vælge at modtage disse ekstra forsikringer mod et gebyr, som betales til det lokale biludlejningsfirma, dog er det ikke nødvendigt.
Når du booker din billeje, kan du, mod et ekstra gebyr, anmode om af få leveret eller afhentet den valgte udlejningsbil. Dog er dette kun muligt til og fra hoteller.
Et internationalt kørekort er nødvendigt, hvis dit kørekort ikke er skrevet med det romerske alfabet og/eller du rejser udenfor Europa. I disse situationer skal du medbringe både et internationalt kørekort og dit danske kørekort. På visse destinationer med visse lokale biludlejningsfirmaer er et internationalt kørekort obligatorisk for at kunne modtage udlejningsbilen. Denne information kan du tjekke i vores lejebetingelser.
Ekstra førere skal registreres i lejekontrakten ved afhentning af udlejningsbilen. De ekstra førere skal derfor også være tilstede ved afhentningstidspunktet og medbringe et gyldigt kørekort og pas. De fleste biludlejningsfirmaer opkræver et dagligt gebyr for en ekstra fører. Tjek venligst vores lejebetingelser for mere information om dette gebyr.
Ja, de fleste biludlejningsfirmaer kræver en minimumsalder for alle førere. Minimumsalderen kan variere fra land til land, leverandør og bilkategori. I de fleste tilfælde vil det lokale biludlejningsfirma opkræve et gebyr for visse aldersklasser.
Dette skal anmodes ved booking. Nogle biludlejningsfirmaer tillader ikke indrejse i andre lande, nogle accepterer det mod et ekstra gebyr, mens andre accepterer det uden gebyrer. Dette afhænger af destinationen, det lokale biludlejningsfirma og den valgte destination, du planlægger at besøge.
Vores reservationsafdeling kan hjælpe dig med mere information om dette. De kan informere kunden om de lokale åbningstider og om det lokale biludlejningsfirma har en afleveringsboks til rådighed. En aftale om at efterlade bilnøglerne i en afleveringsboks, skal bekræftes af det lokale udlejningsfirma ved afhentning af udlejningsbilen. Bemærk venligst, at kunden er ansvarlig for eventuelle skader på udlejningsbilen indtil biludlejningsfirmaet åbner igen, selv hvis du har afsat udlejningsbilen og efterladt bilnøglerne i afleveringsboksen.
Ja. Hvis du oplever et problem ved din billeje, har du 90 dage fra afleveringsdatoen, til at gøre os opmærksom på dette. For at kontakte kundeservice kan du enten udfylde vores formular eller emaile os på dkcs@autoeurope.de. Efter denne periode kan vi ikke længere være behjælpelige.
Auto Europe har intet annullering- eller ændringsgebyrer op til 3 dage før det planlagte afhentningstidspunkt ved leje af en special- eller sportsbil. Aflysninger og ændringer efter denne periode, kan være omfattet af et minimumsgebyr plus et leveringsgebyr, hvis køretøjet allerede er blevet leveret som planlagt. Alle ændringer og aflysninger behandles af Auto Europe og ikke gennem de lokale udlejningsfirmaer.
Ja, du kan ringe til os på +45 78 75 53 06.
På grund af den høje værdi af specialbiler, skal 2 kreditkort bruges til at dække depositummet. Auto Europe acceptere Visa, Mastercard og American Express.
Ved ankomst i en lufthavn, togstation osv. vil kunden blive mødt af en ansat med et skilt. Køretøjet kan også blive leveret og returneret til og fra hotellet.
En detaljeret reservationsbekræftelse (en voucher) vil blive sendt til dig. Hvis man reserverer per telefon, kan voucheren blive sendt per e-mail eller fax. Hvis man reserverer online, vil voucheren blive sendt til dig per e-mail. Dette sker normalt senest dagen efter booking.
Auto Europe foretrækker minimum 24 timer ved reservation af specialbiler.