Auto Europe

  • DANMARK
  • Kontakt vores udlejningsspecialister

    UHELD OG VEJHJÆLP

    Biludlejning verden over
    Alamo Rental Car
    Avis Car Rental
    Budget Rental Car
    Dollar Car Rental
    Europcar
    Hertz
    National Car Rental
    Sixt Rent a Car
    Biludlejning verden over

    Uheld og vejhjælp med din biludlejning

    Ulykker og uheld er næppe noget, vi kan lide at tænke på. Især ikke når forventningen om den kommende ferie er så stor. Ligegyldigt hvor travlt du har med at planlægge din velfortjente ferie og du planlægger at leje en bil på ferien, skal du først kontrollere, hvad du skal gøre i tilfælde af sammenbrud eller ulykke med en billeje.

    Sikkerhed

    Det vigtigste først - i tilfælde af trafikulykker skal du handle hurtigt. For det første skal det sikres, at alle mennesker er velbefindende og ingen er skadet! Afhængigt af ulykkesstedet skal alle passagerer først bringes i sikkerhed. Da du måske skal kontakte forskellige nødtjenester, skal du altid have alle numre ved hånden, selvom vi ikke håber du har brug for dem.

    Fotos

    Efter at have sikret at alle personer har det godt, skal du bruge dit kamera eller din mobiltelefon og tage billeder af ulykken og betingelserne for alle involverede biler og genstande. Disse billeder kan i sidste ende være yderst vigtige, da de giver værdifulde tegn på dine forsikringsanmodninger. Det bedste er, hvis tidspunkt og dato kan vises på billedet.

    Hvem skal jeg kontakte?

    I tilfælde af en ulykke, der involverer din udlejningsbil, skal du meddele den lokale udlejer og lokale myndigheder uheldet inden for 24 timer. Det samme gælder i tilfælde af tyveri. Det bedste er selvfølgelig en øjeblikkelig anmeldelse til biludlejningsfirmaet, så de kan hjælpe dig så hurtigt som muligt. Hvis du oplever skader under afhentning af din lejebil, skal du straks informere udlejeren.

    Køretøjet beskadiget af en ukendt person

    Nogle gange sker de mest utrolige ting: Efter en vidunderlig tur gennem skoven eller centrum af byen kommer du tilbage til din lejebil og finder den alt andet end intakt med ridser eller buler. Den skyldige er længe væk og du er tilbage med et beskadiget køretøj. I tilfælde af en sådan begivenhed eller parkeringsskade skal du anmode om en politirapport inden for 24 timer og straks informere udlejeren.

    Selvom det ikke er alvorligt, bedes du oplyse de lokale myndigheder og biludlejningsfirmaet dette på stedet. Ellers vil klagen og kravet om refusion være ugyldig. Har man brug for vejhælp til sin billeje, vil man altid kunne finde det relevante nummer på lejekontrakten.

    Bilreperation

    En anden ting man skal huske på er, at udlejeren skal give sin godkendelse til reparationer og bildele af enhver art. Så kør ikke på værkstedet medmindre dette er aftalt med selskabet, hvor bilen er lejet. Det kan i værste tilfælde komme til at koste dig alle dele.

    Punkteret dæk

    At være på ferie med et fladt dæk er bestemt ikke drømmen for alle rejsende. Som regel er der et reservehjul i bagagerummet på køretøjet. For mere alvorlige problemer eller en anden form for sammenbrud skal du kontakte det lokale biludlejningsfirma. Auto Europe's Tilbagebetaling af selvrisiko med Super cover dækker dækskader, reparationer og dækudskiftningsomkostninger. Produktet omfatter også kortsigtede reparationer foretaget ved vejhjælp og visse gebyrer. Informer dig i forvejen om de tilbudte produkter, der passer bedst til dine behov.

    Vores rolle hos Auto Europe

    Antag at du har anvendt "Tilbagebetaling af selvrisiko" pakken, der tilbydes af Auto Europe under din booking. Hvad er så den rigtige fremgangsmåde, så du kan få beløbet hurtigst muligt igen? Hos Auto Europe har vi brug for en ulykkesrapport, som skal underskrives af dig og det lokale biludlejningsfirma inden udlejningen slutter. Det er meget vigtigt, at enhver hændelse, der involverer en tredjepart, straks kontaktes af det lokale politi. Skriv alle nødvendige data og detaljer ned om ulykken og husk at informere det lokale selskab, politiet og Auto Europe omgående.

    For at kræve refusion fra Auto Europe, sender du os en e-mail med dit vouchernummer i emnelinjen. Alle uheldsoplysninger skal vedhæftes i dokumentet, som du kan downloade fra vores hjemmeside. Udover din underskrift på formularen har vi brug for forskellige dokumenter til at behandle din anmodning. Du vil finde al informationher.

    Nu hvor du er velinformeret, kan du forhåbentlig rejse verden rundt med os. Vi ønsker dig en fantastisk tur!