Vælg dit bopælsland
Danmark
Sprog  
Auto Europe finder de bedste tilbud for dig i .
Vore priser er ventetiden værd.
Søg billeje

  • INTET AFBESTILLINGS- OG ÆNDRINGSGEBYR

    Op til 48 timer før den planlagte afhentning af udlejningsbilen
  • INTET KREDITKORTGEBYR

    Gode tilbud og prisgaranti
  • KVALITETSSERVICE I 60 ÅR

    Vi arbejder med de bedste biludlejningsfirmaer over hele verden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Afhentnings destination:
    Indtast venligst din valgte destination, og vælg derefter en af de foreslåede destinationer.
  • Afhentnings destination:
    Vi kunne ikke finde din destination. Prøv venligst igen.
  • Afhentnings destination:
    Indtast venligst en afhentnings destination
  • Afleverings destination:
    Indtast venligst en afleverings destination
  • Dateoer:
    Indstil afleveringstidpunktet til efter afhentningstidspunktet
  • Rejs til Østeuropa:
    Hvis du planlægger at rejse til Østeuropæiske lande, bedes du venligst ringe til os på +45 78 75 53 06.
  • Der er ingen biludlejningsfirmaer på det valgte afleveringssted. Vælg venligst et andet afhentning- og afleveringssted.
  • Førers alder.:
    Opgiv venligst chaufførens alder.
Auto Europe Car Rental Companies: Hertz, Avis, Dollar, Budget, Enterprise, National, Europcar, Buchbinder, Peugeot
Kreditkort og biludlejning

Biludlejning og kreditkort

Vigtig viden - krediktort og depositum

Hvis du lejer en bil for første gang, er det vigtigt, at du er opmærksom på behovet, for at få et internationalt kreditkort til at afhente køretøjet. Det er derfor vigtigt at sikre, at dit kreditkort har tilstrækkelig dækning til dette formål. Ellers kan du muligvis ikke afhente din bil. Her er de oftest stillede spørgsmål om biludlejning med kreditkort.

 

1. Har jeg brug for et kreditkort til at leje en bil?

 

Ja, selvom du betaler for din booking med et andet bankkort på vores hjemmeside, vil det ikke fungere ved afhentningen, medmindre at det er et internationalt krediktort. Bemærk at VisaDankort ikke kan anvendes, da det ikke er et kreditkort. I dette tilfælde som dansker, anbefales det stærkt at anskaffe sig et Mastercard. Navnet på føreren skal præsentere sit krediktort på stedet i eget navn samt med tilstrækkelig dækning til depositum. Et kontant depositum accepteres heller ikke. Har du ingen mulighed for at anskaffe et kreditkort, kan du læse mere her.

 

2. Hvad består depositummet af?

 

Det lokale biludlejningsfirma kræver et depositum ved afhentning af køretøjet. Kort fortalt er et depositum for køretøjet, som bliver blokeret på førerens kreditkort. Depositum kræves af biludlejningsfirmaet som garanti for bilen, hvis det bliver beskadiget eller stjålet under udlejningen.

 

3. Skal jeg afgive depositum, hvis jeg har dækning med Auto Europe?

 

Ja, fordi både den grundlæggende mulighed for Tilbagebetaling af selvrisiko og Super Cover er produkter via Auto Europe og ikke af det lokale biludlejningsfirma. I tilfælde af skader vil udlejeren derfor først bede dig om at betale selvrisikoen på stedet, men du kan derefter indgive en ansøgning om refusion i overensstemmelse med de gældende lejevilkår hos Auto Europe. Det betyder kort fortalt, at vi refunderer dig selvrisikoen tilbage efter uheld.

 

4. Hvor meget er depositummet?

 

Depositum består normalt af den samlede sum af selvrisiko, en fyldt tank og de ekstra gebyrer, som du medtager i din lejekontrakt på stedet (såsom ekstra forsikring, ekstra udstyr som børnesæder, osv.) Depositumets størrelse vises på venstre side under bookingprocessen. Derudover kan du nemt se, hvor meget det er i vores vilkår og betingelser, som du skal læse og acceptere, inden du afslutter bestilligen og betaler. Læs venligst vilkårene omhyggeligt før afslutningen eller betaling for din reservation.

 

5. Hvornår bliver depositum frigivet?

 

Så snart lejebilen returneres i samme stand som ved afhentning, vil depositumet blive frigivet. Hvor hurtigt du kan få tilbage det beløb, der er blevet blokeret, afhænger af dit kreditkortselskab. Som regel er det ca. 2 uger, undtagelsesvis lidt længere.

 

6. Hvor finder jeg mere information?

 

Vores ofte stillede spørgsmål og vores vilkår og betingelser indeholder nyttige oplysninger om regler med kreditkort. Hvis du har specifikke spørgsmål om en nuværende eller fremtidig reservation, kan du kontakte os fra Danmark på 80 82 02 78. God rejse!

Vælg dit bopælsland
close