Vælg dit bopælsland
Danmark
Sprog  
Auto Europe finder de bedste tilbud for dig i .
Vore priser er ventetiden værd.
Søg billeje

  • INTET AFBESTILLINGS- OG ÆNDRINGSGEBYR

    Op til 48 timer før den planlagte afhentning af udlejningsbilen
  • INTET KREDITKORTGEBYR

    Gode tilbud og prisgaranti
  • KVALITETSSERVICE I 60 ÅR

    Vi arbejder med de bedste biludlejningsfirmaer over hele verden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Afhentnings destination:
    Indtast venligst din valgte destination, og vælg derefter en af de foreslåede destinationer.
  • Afhentnings destination:
    Vi kunne ikke finde din destination. Prøv venligst igen.
  • Afhentnings destination:
    Indtast venligst en afhentnings destination
  • Afleverings destination:
    Indtast venligst en afleverings destination
  • Dateoer:
    Indstil afleveringstidpunktet til efter afhentningstidspunktet
  • Rejs til Østeuropa:
    Hvis du planlægger at rejse til Østeuropæiske lande, bedes du venligst ringe til os på +45 78 75 53 06.
  • Der er ingen biludlejningsfirmaer på det valgte afleveringssted. Vælg venligst et andet afhentning- og afleveringssted.
  • Førers alder.:
    Opgiv venligst chaufførens alder.
Auto Europe Car Rental Companies: Hertz, Avis, Dollar, Budget, Enterprise, National, Europcar, Buchbinder, Peugeot
  • Anmeldt af: MIKAEL - March 1, 2018
  • Det ville være godt, hvis man kunne have en profil, så man ikke skal indtaste oplysninger, hver gang man booker. Vi booker næsten altid på samme destination og bruger de samme kreditkort.
  • Anmeldt af: LENE JOSEFINE - February 24, 2018
  • En valgfri tillægs forsikring i samarbejdede med fx. allianz-assistance, der tilbyder en selvrisiko forsikring, ville øge trygheden.
  • Anmeldt af: CLAUS - February 4, 2018
  • Det hele har været helt fint. Med hensyn til udlevering af bilen, er det jo altid bedst, når man nu har bestilt den i lufthavnen, at man ikke skal ud og køre i bus for at få bilen? - det vil være ra ... rt at vide på forhånd, hvor kontoret er og hvor bilerne befinder sig. Det er så også besynderligt, at det altid er en anden bil man får tilbudt på stedet, end den man har bestilt hjemmefra? Denne gang var det et ok skift tror jeg.
  • Læs mere
Billeje afhentning og aflevering

Afhentning af billeje

 

Hvordan afhenter jeg min billeje?

 

Hvis du har lejet en bil mere end en gang, vil du sikkert vide, at det kan være svært at finde det rigtige kontor. Selvom mange virksomheder har deres lokation i lufthavnen, betyder det ikke nødvendigvis, at alle virksomheder er på samme sted. Men bare rolig, vi er her for at hjælpe dig. På denne side forklarer vi de mest almindelige afhentningsregler for biludlejningsfirmaer i lufthavnen og andre steder! Hvad skal man alt være opmærksom på ved afhentning og aflevering af billeje.

 

Det vigtigste først: Kend din udlejer

 

Du kan se navnet på din udlejer eller leverandør af din udlejningsbil på stedet, når du foretager reservationen på vores hjemmeside eller øverst i den indrammede boks på din voucher under "udlejer". Dette er firmaet, hvis lokation du skal finde og der er en meget simpel grund til dette: Auto Europe er ikke et biludlejningsfirma, men en mellemmand. Vi har ikke vores egne biler, men arbejder med forskellige biludlejningsfirmaer for at give dig de bedste priser. Derfor har Auto Europe ingen lokation på stedet.

 

Kontoret er placeret i eller nær terminalbygningen

 

Mange udlejere har deres kontorer direkte i lufthavnsterminalen, hvor de fleste af dem ligger i samme område. Bare følg skiltene for at nå til området. Her finder du alle skranke, men selvfølgelig skal du følge en af medarbejderne til en separat parkeringsplads efter afslutningen af formaliteterne, hvor du så får udleveret dit køretøj.

 

Du bør altid læse vilkårene omhyggeligt på vores hjemmeside, som også er beskrevet på din endelige voucher. Læs altid alle informationer, selvom det står at din udlejer har kontor i terminalen. Nogle biludlejningsfirmaer kan høre til ved en anden placering og ikke ved det officielle udlejningsområde. Tilsvarende kan det lokale firma være placeret i lufthavnens område, men ved en separat bygning nær terminalen. Meget almindeligt e rdet også, at biludlejningsfirmaerne har deres firma få minutters gang fra terminalen.

 

En anden afhentningsprocedure udført af nogle virksomheder er det såkaldte "Meet and Greet". Det betyder, at en ansat fra firmaet vil vente på dig i ankomstområdet. Som regel har de skreve dit navn på et stort skilt og placeret det synligt, så du ved hvor du skal gå hen. Medarbejderen vil derefter lede dig direkte til bilen, som er placeret i lufthavnen og samtidig kontrollere dine dokumenter og fuldføre afhentningsformaliteterne. Så hvis din reservation med et firma er blevet gennemført med denne procedure, vil du ikke opleve at firmaet har et kontor i lufthavnen.

 

Firmaet er placeret uden for lufthavnen

 

Et lufthavnskontor, der ligger uden for stedet, betyder normalt, at du skal bruge et andet transportmiddel til at nå derhen. Igen anbefaler vi, at du omhyggeligt gennemgår vilkårene og betingelserne, da der ofte er flere detaljer om udlejerens placering eller instruktioner om hvordan man kommer derhen.

 

Virksomhederne bruger også "Meet and Greet" metoden, hvor en repræsentant for virksomheden er i ankomstområdet og viser dig vejen til den rigtige bus, der fører dig til stationen. Ofte forventes det dog at læse instruktionerne på din voucher, for selv at kunne finde vej til selve bussen. Du kan normalt bare følge lufthavnsskiltet for at finde busstoppestedet. Nogle virksomheder, især de etablerede og større biludlejningsfirmaer har deres egne busser til at bringe dig til deres stationer. Men mange virksomheder bruger en generel pendulkørsel baseret på en transportaftale og bruger en fælles shuttlebus, der stopper ved alle udlejningssteder.

 

Hvis du har problemer med at finde kontakten til kontoret, uanset om du er i terminalen eller uden for lufthavnen, vil der være beskrevet to telefonnumre på din voucher. Det første står ved navnet på dit biludlejningsfirma. Altså hvilket kontor, hvor køretøjet skal afhentes. Det andet nummer i øverste venstre hjørne ved Auto Europe-logoet er vores telefonnummer.

 

Afhentning og aflevering af din biludlejning

 

Ved bestilling skal du altid kontrollere, om den valgte tid for din afhentning er inden for udlejerens åbningstid. Hvis f.eks. den planlagte ankomsttid for den pågældende ankomst på din flyrejse er kl. 11:45, skal man stadig bruge omkring 15 til 30 minutter for at nå frem til biludlejningsselskabet efter ankomst. Firmaerne ved det selvfølgelig og er forberedt på det, men flynummeret og flyselskabet anbefaler vi stadig at angive ved booking! Selv i tilfælde af flyforsinkelser reagerer firmaerne, så de kan tilpasse sig en forsinket køretøjsoverdragelse.

 

Vigtigt at vide: Et ekstra gebyr for afhentning uden for åbningstider er normalt til stede og skal betales lokalt til udlejeren. I tilfælde af betydelige forsinkelser er det altid tilrådeligt at kontakte udlejeren. I tilfælde af en nødvendig ombooking skal du kontakte Auto Europe. Dog skal vi først tjekke tilgængelighed og den nye daglige pris skal herefter accepteres. Det forholder sig anderledes uden for kontorets åbningstid. Ved denne mulighed afhænger det af, om din udlejer tillader denne service og har en nøgleboks (drop-box). Skal man levere køretøjet tilbage uden for åbningstiderne, skal man aflevere køretøjet i samme stand som modtagelse. Herefter smider man bilnøglerne i den såkaldte boks. I dette tilfælde skal man bemærke, at man bærer risikoen for køretøjet, indtil udlejeren dokumenterer returet og kontrollerer køretøjets tilstand. For din egen sikkerhed kan du tage et billede af kilometertal og brændstofmåler samt bilen udefra Det er mest ideelt med dato og klokkeslæt.

 

Lokation: Midtby og togstation

 

Hvis afhentning eller aflevering af din udlejningsbil i lufthavnen ikke passer til dine rejseplaner, tilbyder mange udlejere også byens centrum og togstationer som mulighed. Dette er perfekt for dig, især hvis du ankommer med tog eller hvis du foretrækker at vælge en station i nærheden af dit hotel. Glem ikke at kontrollere den nøje adresse og sørg for, at stationen er åben både ved afhentning og aflevering.

 

Levering og afhentning gennem udlejeren

 

Nogle biludlejningsfirmaer tilbyder levering og afhentning, men dette skal altid bekræftes separat. Når du bestiller en afhentning eller aflevering af din biludlejning, kan du sørge for, at bilen leveres eller afhentes til og fra et bestemt sted. Dette kunne for eksemepel være dit hotel. Du skal dog ringe til os, så vi kan sørge for at alt dette fungere ude problemer. Der er ofte ekstra gebyrer for denne service, som skal betales direkte til biludlejningsfirmaet. Hvis du bestiller en luksus billeje hos os, kan vi tilbyde dig en omfattende og fleksibel leveringstjeneste samt transfer og chauffør service.

 

Vi håber du finder den perfekte afhentningsstation til at starte din ferie og at du nemt kan finde din bil! Hvis du er i tvivl om afhentningsstationen eller om, hvordan du kommer til det lokale kontor, kan du kontakte os på vores gratis nummer 80 82 02 78 fra Danmark. Vores medarbejdere ser frem til at hjælpe dig!

Vælg dit bopælsland
close